Hrom v alatt hrom nagy ezres gppel rukkolt el a patins Mz gyr. Az SFx mg nem szerepel a sorozatgyrtsban, de ha kedvez fogadtatsra tall, taln nemsokra az utakon lthatjuk viszont.
A motorkerkpr tervezsvel megbzott Design Studio bemutatta az idszer SFx vzlatt, amely elrevetti, hogy a jvben milyen formanyelv lesz irnymutat az rchegysgben. A koncepcimotor formit paprra vet Jens vom Brauck formatervez gy ecseteli elkpzelst: „Ez akkor is igaz, ha az SFx technikailag az aktulis MZ Super-fighterre pl, mgis tbbet mutat, mint egy design ujjgyakorlat.” –„Ez az ami megtestesti a fighter tmjnak teljesen j rtelmezst s visszavezet a klasszikus MZ rtkekhez – egyszer, robusztus.”
Jens vom Brauck, aki az utbbi vekben nhny ltvnyos,nagystl tervezettel nevet szerzett formatervezi krkben, 2005 eleje ta felelssgteljesen alkot az j MZ dizjnjrt. A klni tervez els projektje Zschopauban az 125-s MZ gyrtsi sorozatnak kls feljtsa volt, ami a figyelmet felkelt MIG 125 s az SM 125 Gangsta modellhez vezetett. Akkoriban fejlesztette ki Brauck a kvetkez MZ motoros generci formanyelvt, amibl a most bemutatott tanulmny ad zeltt. A tavalyi vben porondra lpett MZ 1000 Street Fighter-en nem vgeztek olyan nagy arny vltoztatsokat, mint a szban forg SFx-en. Ott mg az volt az elkpzels, ptsnk egy csupasz motort a felesleges manyag alkatrszek mellzsvel. Egyszeren leltztettk az MZ 1000 S sport-tra gpet, felszereltek egy futurisztikus s nagyon brutlis kinzet fejidomot, valamint egy magas kormnyt. A gp kapott egy szp feltn fnyezst, itt a narancs szn vltozatra gondolok, s mr ksz is volt a motor. Brauck r most tbbet akart kihozni az 1000-es twin-motoros gpbl, s alaposabban tltztette. A motor kinzete sokkal vadabb lett, mg inkbb rosszfisabb a megjelense, ez ksznhet a sttre eloxlt kipufogdoboknak, s a komor sznekkel fnyezett motor testnek. Az els idom kt kr alak lmpra egyszersdtt, amelyek egyms felett helyezkednek el. Egy igazi steetfighternek mr a megjelensvel is dbbenetet kell kivltania a szemllbl, minden porcikjbl az ernek kell ramlania, kb. gy mint a Star Wars cm filmben a Jedi lovagok karjaibl. – Az SFx sokkal morcosabb fizimiskj motor mint eldje, tervezje a kvetkez szavakkal trja elnk, mit is szeretett volna kifejezni a motorkerkprral: „A divatos elemekrl val lemondson keresztl a kor szellemtl felolddni, a technikt lthatv tenni, robosztussgot s hossz letsget jelkpezni” – hangzott Brauck clkitzse. A kormnynyaknl szabadon lthat vzcsvek, a szksges minimlis f pt elemekre val korltozds – gy hangzanak azok direktvk, amiket kvet. A forma korltozsa, egyszerre kifejezse a technikai koncepcinak: Egy egyszer, de tgondolt jrmv kellett vlnia az SFx-nek, melynek utazsi lmnyt, a cskkentett tengelytv, s az alacsonyabb ls magassg biztostja. Jens vom Brauck: „Az SFx bizonytja, hogy az MZ motorok racionlis tulajdonsgai, a kztudott megbzhatsg s a mindennapi hasznlhatsg, s nem utols sorban a nosztalgia is szerepet jtszik. A bika-motor felptsvel s elpusztthatatlansgval magban hord mindent, ami minden MZ-t jelkpez.
MZ & Szeles
Mszaki adatok: Motor: folyadkhtses, ngytem, soros kthengeres Vezrls: DOHC, hengerenknt ngyszelepes Lkettrfogat: 999 cm3 Kompresszi-viszony: 11,5:1 Maximlis teljestmny: 113 LE 9000 1/perc-nl Maximlis forgat nyomatk: 98 Nm 7000 1/perc-nl Keverkkpzs: befecskendez rendszer 50 mm-es injektor testek.
Kipufog: savll acl, ktutas kataliztorral, Sebring dobok. Vlt: hatfokozat Kuplung: olajfrds, tbbtrcss, hidraulikus mkdtets. Vz: krm-molibdn, duplacsves hdvz. Els futm: 43 mm-es fordtott MARZOCCHI teleszkp, llthat hz- s nyomcsillapts. Hts futm: alumnium lengvilla, SACHS kzponti rugstag. Rugt ell/htul: 120 mm / 120 m. Kerekek: alumniumntvny ell 3,50 x 17, htul 5,50 x 17. Gumik: 120/70 ZR17 ell, 180/55 ZR17 htul. Els fk: 320 mm-es hidraulikus duplatrcsa, ngydugattys Nissin fknyergekkel. Hts fk: 243 mm-es szimpla trcsafk, ktdugattys Nissin fknyereg. Tmeg, szrazon: 209 kg Tank: 20 liter Gyorsuls 0-100 km/h: 3,4 s Vgsebessg: kb.: 240 km/h
|